Ankara - Sırbıstan Giriş

Yolculuk Ankara Eryamandan başladı. Akşam gün batımı sırasında yola koyulduk. Aracımızda 3 kişisel orta boy bavulun yanı sıra 7 kişilik bir çadır, iki çift kişilik şişme yatak, çarşaflar, yastıklar, iki polar battaniye, iki adet örtü, bir büyük bir küçük şemsiye, 3 adet pratik açılır sandalye, bir adet tabure, olta takımları, sıcak su termesu (Avusturyada Mesut abim sağolsun ekledi) bir adet büyük soğuk termos dolap, küçük tüp, yeteri kadar tabak, çatal, kaşık, bıçak, terliklerimiz, el fenerleri vs. vs. yer alıyordu. Yolculuk öncesi iyi bir market alış-verişi yaptık. Aklınıza gelebilecek ne varsa aldık tabi. Gezinin bazı günleri çadır camp olarak konaklayacağımız için her türlü yemeklik (bozulmayacak) malzeme, konserveler vs. aldık. Yumurtamızı almayı unutmadık :) Bozuldu mu ? hayır.. Peki bu yemeklik malzemeleri kullanabildik mi? Tabi ki evet. Sırbistan - Bulgaristan geçişinde iki saatlik bekleme sırasında yaptığımız çay ve melemen keyfi görenlerin oldukça takdirini kazanmamıza vesile bile oldu.

Yolculuğa çıkmadan haftalar öncesi ihtiyaç listenizi oluşturmaya başlamalısınız. Böylelikle aklınıza gelen her şeyi eklemiş olursunuz.

İstanbula varmamız akşam saat 23:00 sıralarında gerçekleşti. İskender Kardeşimizin ısmarladığı muhteşem işkembe, kelle paçaları bir güzel migdeye indirip çaylarımızı içtikten sonra yola koyunduk. Saat 4 sıralarında Edirneye girip Ragıp için Bioksin saç serumu aradık nöbetçi eczanelerde. Sonra Ziraat bankasından bir küçük havale yaparken bankamatiğin arızalanması ...eyvah... daha yolun başında işler sakata mı biniyor? sorusunu aklımıza getirdi. Onca hava atmadan sonra birde gümrükten geri döner miyiz kaygısı ile kapıkuleye vardık.

Daha önce yaptığımız araştırmalara göre Bulgaristan ve Sırbistanda dizel yakıl ücretleri ülkemizle aynı civarda olduğu için çıkış öncesi depomuzu doldurduk. Araştırmalar doğru çıktı bu arada. Bosna Hersek hariç diğer tüm ülkelerde yakıt ya bizimle aynı yada biraz daha yüksek. Bu arada dizel yakıtın benzine göre daha yüksek fiyata sahip olduğunu belirtmek isterim.

Türkiye geçişinde araç ruhsatı (aracımız başkasının üstüne olduğu için vekaleti), yeşil sigorta ve pasaportlarımız kontrol edildi. Geçişimiz 5 dk sürmedi. Bulgar geçişinden önce freeshop a uğrayıp fiyatlara göz attık. Başka söylemekte yarar var ülkemiz bir çok şeyde daha ucuz.

Bulgaristan gümrüğüne gelmeden önce arabanızı dezenfekte etmek için güya bir yıkama yapmanız gerekiyor. Bir kaç euro vererek bu işi hallediyorsunuz. Önce bu yıkamayı yapıp sıraya öyle geçmeniz gerekiyor.
Bulgaristan geçişinde de aynı belgeleri gösterip geçişimizi tamamlamak oldukça mutlu ediyor bizi. Zira buradan geri dönmek oldukça kötü olacaktı.

Bir çok yerde Bulgaristan'ın çok güvenli olmadığı eleştirisini okuduğumuz yada duyduğumuzu için oldukça endişeliyiz. Öyle ki küçük bir sigara molası bile vermekten çekiniyoruz.
Bulgaristan girişinde ilk benzinlikten otoban geçişleri için bir pul almanız gerekiyor. Yanılmıyorsam -- VİNYET -- adı veriliyor bu pula. Şimdiden söylemiş olayım daha sonra AVUSTURYA VE MACARİSTAN içinde almanız gerekiyor bu pulu. Diğer ülkelerde gişelerde ödeme yapıyorsunuz. Macaristan girişinde isterseniz hem bu ülke için hem Avusturya için pul alabilirsiniz. Gece boyu yolculuk yapmış olmanın verdiği yorgunluk bir süre sonra güzel bir mola verme isteği doğurdu. Çekincelerimizi bir tarafa bırakıp bir mola alanında durduk. Etrafı gözlemlediğimizde ise bir çok yabancı aracın ve ailelerin rahat bir şekilde burada dinlendiğini gördük. Demek ki çok ta korkulacak bir yer değil Bulgaristan. Çay bulma fırsatınız var bu mola yerlerinde. Tesisler oldukça temiz ve bakımlı ayrıca.

Yol uzunca bir süre çift gidiş geliş devam ediyor. Sonra otaban adı altında çok da iyi asfaltlanmamış bir yoldan Sofya'ya kadar devam ediyorsunuz. Olayın iyi tarafı otoban boyunca hız sınırı 130 km/s.

Bu arada yeri gelmişken tüm gezimiz boyunca hız sınırlarına ve trafik kurallarına çok dikkat ettik. Şehir içi sürüşlerde sisteme alışık olmadığımız için sıkıntılar yaşayıp bazı kuralsızlıklar yaşadıksa da dikkat etmeye çalıştık. Size de tavsiyemiz bu yöndedir.

Sofya sonrası yol tek şeride düşüyor. Bir gidiş bir geliş. Yurt dışından gelen Gurbetçi vatandaşlarımız neredeyse karşı şeridi komple kapattıkları için sollama yapmak mümkün değil. Ortalama 60 km/s hızla gümrüğe kadar gitmek zorunda kalıyoruz. Gümrüğe vardığımızda ise büyük bir şokk. Öyle bir yoğunluk var ki anlatamam. 2 saati buldu buradan geçmemiz. Yine bir tavsiye gümrük kısmına gelmeden önce son benzinlikten yakıtınız az ise mutlaka deponuzu doldurunuz. Ayrıca kişisel ihtiyaçları da burada gidermekte fayda var. Gümrük bölgesinde wc bulmak sıkıntı olabilir.